나리타 공항에서 호텔로 이동할 때, Friendly Airport Limousine이라는 공항 리무진 버스를 이용했어요. 클룩(Klook)에서 왕복 티켓을 미리 예약하고 갔는데, 호텔까지는 편안하게 잘 갔으나 공항으로 돌아오는 여정이 생각보다 복잡했어요.
I used the Friendly Airport Limousine, an airport limousine bus service, to transfer from Narita Airport to the hotel. I had booked a round-trip ticket in advance through Klook. The journey to the hotel was comfortable and smooth, but the return journey to the airport turned out to be more complicated than I had anticipated.
나리타 공항 도착장에 나오니, 리무진 버스 티켓 카운터가 바로 보였어요. 클룩에서 받은 바우처를 제시하니, 1️⃣호텔까지 가는 티켓과 2️⃣호텔->나리타 공항으로 이동할 수 있는 바우처를 받았어요. 바우처는 호텔이나 도쿄 시내의 티켓 카운터에서 티켓으로 다시 교환을 해야 한다고 하더라고요. (이때까진 시나가와 호텔에서 바로 나리타 공항으로 가는 리무진 버스가 있는 줄 알았습니다...)
There is a ticket counter for the limousine bus at the arrival area of Narita Airport. I presented the voucher I received from Klook, and I received two items: 1️⃣ a ticket to the hotel and 2️⃣ a voucher for transportation from the hotel to Narita Airport. However, I was informed that I needed to exchange the voucher to a ticket at a ticket counter, either at the hotel or in downtown Tokyo. (Until then, I had mistakenly assumed that there was a direct limousine bus from Shinagawa Hotel to Narita Airport...)
일단 버스 탑승 장소를 확인하고, 잠시 공항 구경하며 시간을 보냈어요. 탑승장에는 탑승 시각과 도착 예정지인 시나가와 호텔이 쓰여있었고, 직원 분들도 친절하게 확인해 주셨어요.
After confirming the bus stop for boarding, I took some time to explore the airport. At the bus stop, the departure time and the destination (Shinagawa Hotel) were clearly displayed. The staff members were friendly and helpful in confirming the details.
버스에 짐을 실어두기 전, "시나가와"라고 쓰여있는 짐 보관 티켓도 받았습니다.
Before placing my luggage on the bus, I also received a baggage storage ticket labeled "Shinagawa."
버스에서는 무료로 와이파이 이용이 가능했어요.
On the bus, free Wi-Fi was available for passengers to use.
내부는 깔끔했어요. 제일 뒤쪽에 화장실도 있습니다. 아드님 때문에 화장실 이용도 해보았는데, 비행기 화장실이랑 비슷했어요.
The interior of the bus was indeed very clean. There was also a restroom located at the back of the bus. It was similar to the ones on an airplane.
좌석 팔걸이에 여닫을 수 있는 추가 좌석도 있더라고요.
호텔까지는 무사히 편하게 잘 왔어요.
I also noticed that some seats had foldable armrests, allowing for additional seating flexibility.
I had a safe and comfortable journey to the hotel. The next day, however, is when the problem arose...
이튿날 호텔 카운터에 바우처를 보여드리면서 리무진 버스 예약이 가능한지 물어보았는데, 직원분이 확인해 보시더니 공항에서 호텔로 오는 버스는 있지만 시나가와 호텔에서 공항으로 가는 리무진 버스는 없다고 하시더라고요.
The following day, I went to the hotel counter and showed them the voucher, asking if I could make a reservation for the airport limousine bus. However, the staff informed me that while there was a bus service from the airport to the hotel, there was no limousine bus available from Shinagawa Hotel to the airport.
그러면서 가장 가까운 탑승 장소는 도쿄역이라고 하시는 겁니다. 일이 해결되지 않으면 찝찝하기 때문에, 일단 도쿄역으로 향했어요.
The staff mentioned that the nearest boarding location would be Tokyo Station. Feeling uneasy about the situation remaining unresolved, I decided to head towards Tokyo Station.
도쿄역의 리무진 버스 탑승장소는 도쿄역 근처 Tekko Building이었어요.
The boarding location for the limousine bus at Tokyo Station was Tekko Building.
- 주소: 1 Chome-8-2 Marunouchi, Chiyoda City, Tokyo 100-0005
일단 탑승 장소는 알아뒀는데 직원이 안 보여서 주변 탐색을 해보았어요.
After noting the boarding location, I couldn't find any staff members around, so I decided to explore the surroundings.
근처에 티켓을 살 수 있는 기계가 있긴 했으나...
Although there was a machine nearby where I could purchase tickets...
당일 출발하는 티켓만 살 수 있고, 바우처 교환은 안 돼서 큰 도움이 되지 않았던 기계였어요.
The machine only allowed the purchase of same-day departure tickets, and it couldn't assist with voucher exchange, so it wasn't very helpful.
직원분이 오셨을 때 바우처를 보여드리며 티켓으로 교환할 수 없냐고 물어보니, 본인은 잘 모르고 전화나 인터넷으로 예약하라고 하더라고요. 전화는 주말이라 그런지 연결이 안 되고, 사이트로 들어가면 결제하는 페이지만 나오고, 바우처를 사용할 수 있는 내용은 없었어요. (아님 못 찾은 걸까요...?) 우린 이미 돈 냈는데요.....결제 안 해도 된다고요....
신주쿠역에 티켓 오피스가 있다길래, 일단 현물 바우처를 바꿀 수 있는 신주쿠역으로 또 이동했어요.
When I showed the staff my voucher and asked if I could exchange it for a ticket, he seemed unsure and suggested that I should make a reservation over the phone or through the internet. Unfortunately, my attempts to call were met with no response, and the website only had a payment page with no information on voucher redemption (or perhaps I couldn't find it?). It was frustrating since we had already paid for the service.
Upon hearing that there was a ticket office at Shinjuku Station, I decided to head there in the hopes of exchanging the physical voucher.
참으로 복잡한 신주쿠역. 당황하지 말고 약도 보면서 찬찬히 길을 찾으면 됩니다... 구글맵을 보며 여유 있게 출구를 찾다 보면 또 다 보이더라고요. (당황하는 짝꿍의 모습을 상당히 오랜만에 봤어요ㅋㅋ)
Shinjuku Station can be quite complex, but there's no need to panic. By using Google Maps and exploring the exits at your own pace, you'll eventually find your way.
케이오(KEIO) 백화점 1층에 위치한 티켓 오피스. 직원분께 바우처를 보여드리며 예약이 가능한지 물어보니, 여기 티켓 오피스는 신주쿠역 출발하는 나리타행 리무진 버스만 예약이 가능하다고 하시더라고요. 그리고 도쿄역 출발하는 티켓을 예약하려면 전화나 홈페이지를 이용하라는 같은 대답을 받았어요. 후... 여기서 약간 짜증이 나긴 했어요. 클룩에는 오늘 겪은 일에 대한 자세한 안내가 없었는데 말이죠.
호텔에선 도쿄역이 제일 가까운데 돌아서 신주쿠역까지 와야 하나 고민을 하다가... 다른 선택지가 없어서 결국 신주쿠역 출발 티켓으로 교환을 했어요.
그나마 시나가와역에서 신주쿠역까지 한 번에 갈 수 있는 야마노테선이 있어서 참 다행이었어요.
예정에 없던 신주쿠를 방문한 덕에 츠케멘도 먹긴 했고요...ㅋㅋㅋ
The ticket office is located on the 1st floor of Keio Department Store. When I showed the staff my voucher, they informed me that they only handle reservations departing from Shinjuku Station. They also suggested using the phone or the website for reservations regarding buses departing from Tokyo Station.....again. It was a bit annoying at that point. Klook didn't provide detailed instructions regarding the specific issues I encountered today.
After considering whether I should go all the way to Shinjuku Station, as it seemed like the only option, I eventually exchanged the voucher for a ticket departing from Shinjuku Station. Fortunately, there was the Yamanote Line that provided a direct route from Shinagawa Station to Shinjuku Station, which was a stroke of luck. It was a bit frustrating, but in the end, I unexpectedly got to visit Shinjuku and even had the opportunity to enjoy some Tsukemen noodles.
- 나리타 공항행 23번 버스정류장 및 Friendly Airport Limousine 티켓 오피스
결국 출국하는 날 다시 온 신주쿠역. 캐리어 끌고 와서 엘리베이터 찾느라 조금 헤매긴 했는데, 약도 보면서 찾아보니 다 있더라고요.
On the day of departure, I found myself back at Shinjuku Station. Although I had a little trouble finding the elevators while dragging my luggage, I managed to locate them by referring to the map.
원래 9시 40분 출발인데, 조금 일찍 도착해서 9시 25분 차로 바꿀 수 있나 여쭤보니 바꿔주셨어요. 오호.
I arrived a little early, around 9:00 A.M. Even though the original departure time was scheduled for 9:40 A.M., I asked if it was possible to change to the earlier bus. Fortunately they kindly accommodated my request.
우여곡절이 있었지만, 결론적으로 공항도 무사히 잘 도착했습니다. 이 날 일정이 틀어지며 참 많이 걸어 다녔는데 잘 따라다녀준 아드님에게 어찌나 고마웠는지요...
쓰다보니 글이 길어졌네요. 저 같은 시행착오를 겪는 사람이 없길 바라며 작성한 포스팅입니다 :)
Despite the ups and downs, I eventually arrived safely at the airport. It was a day filled with unexpected changes and a lot of walking, but I'm so grateful to my son who stayed by my side without complaining throughout it all.
I hope that by sharing my experiences, it can be helpful to others who may encounter similar challenges.
'Travel > Japan_Tokyo' 카테고리의 다른 글
도쿄 맛집_시나가와역 [Cafe Garage] (0) | 2023.07.05 |
---|---|
도쿄 맛집_로스트 비프 오노 하라주쿠점 [Roast Beef Ohno Harajuku/ローストビーフ大野 原宿店] (0) | 2023.07.03 |
일본 나리타 공항 [스타벅스/Starbucks Coffee - Narita Airport Terminal 1 Departure Lobby] (0) | 2023.07.02 |
대한항공 일반석 기내식 및 어린이 탑승선물 (인천 ↔️ 나리타) (0) | 2023.07.01 |
도쿄 Tokyo [시나가와 프린스 호텔/Shinagawa Prince Hotel] (0) | 2023.06.30 |