Travel/USA_California

대한항공 Korean Air [수하물 파손 신고 및 보상 후기/LAX 공항 지점]

쪼꼬열매 2025. 3. 14. 11:26
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집에 도착해서 짐을 정리하는데, 캐리어 앞면이 깨져있더라고요. 공항에서 급히 나오느라 미처 확인하지 못한 부분… 캐리어 파손을 한 번 경험했기에 앱을 통해 바로 신고했지만, 지난 여행에 이어 캐리어가 연달아 깨져서 조금 당황스럽긴 했어요.
When I got home and started unpacking, I noticed that the front of my suitcase was damaged. I hadn’t checked it at the airport since I was in a hurry to leave. Having experienced luggage damage before, I immediately filed a report through the app, but I was a bit shocked that my suitcase got broken again, just like in my previous trip.

앞면

캐리어는 앞면파손된 부분, 그리고 수하물 택까지 촬영했어요. 파손 부위는 얼핏 보면 안 보여서 공항에서 확인하기엔 힘들었을 위치더라고요...
I took photos of the front of the suitcasethe damaged area, and the baggage tag. The damage wasn’t immediately visible at a glance, so it would have been difficult to notice at the airport.

파손 부위

하단에 쭉 깨진 자국 보이시죠. 충격이 어찌 가해지면 이렇게 깨지는건지 ㅜㅜ
You can see the long crack at the bottom... I can’t imagine what kind of impact could have caused it to break like this… 

수하물 택

이 캐리어도 산지 5년이 넘은거라, 수명이 다했나 싶었어요. 깨진 캐리어로 한국으로 돌아갈 수는 없으니, 미국에서 보상받기 위해 LAX 공항으로 접수를 했습니다.
This suitcase is over five years old, so I wondered if it had simply reached the end of its lifespan. But since I couldn’t travel back to Korea with a broken suitcase, I filed a claim at LAX to request compensation.

대한항공 어플로 수하물 파손 신고

한 번 해본거라 신고 자체는 어렵지 않았어요. 탑승일, 항공권 번호, 수하물택 번호를 입력하고, 파손 부분 잘 보이는 사진도 첨부하였습니다.
Since I had gone through this process before, filing the claim wasn’t difficult. I entered the travel date, ticket number, and baggage tag number, and I also attached clear photos of the damaged area.

메일이 영어로 왔다.

3일 정도 지나니 메일로 회신이 왔어요. 새 캐리어를 배송받을 수 있을 거라 생각했는데, 미국은 배송비가 비싸서 그런지 한국과는 진행절차가 다르더라고요. 파손된 캐리어를 가지고 공항에 직접 방문해야했고, 현금 보상을 원할 경우에는 영수증이 있어야했어요.
About three days later, I received a reply via email. I had expected them to send me a new suitcase, but the process was different from Korea, likely due to high shipping costs in the U.S. I had to bring the damaged suitcase to the airport in person, and if I wanted cash compensation, I needed to provide a receipt.

인천공항으로 처리 지점을 옮길 수 있는지 문의했지만 안되는지, 여행중간에 방문이 어려우면 출국날 체크인 시 새 캐리어를 주겠다는 답변만 받았습니다.
I asked if I could transfer the claim to Incheon Airport, but they said it wasn’t possible. Instead, they told me that if I couldn’t visit during my trip, they would provide a new suitcase when I checked in for my departure.


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출국날 체크인 하며 가방에서 짐을 옮기는 것도 정신없을 것 같아서, 폭우가 오던 날 비를 뚫고 LAX공항에 갔어요. 공항이 집에서 가까운 편이 아닌지라, 애들 학교 라이딩에 거의 4시간 운전한 언니에게 너무 미안하고 고마웠던 날.
I knew that transferring my belongings during check-in on departure day would be too chaotic, so I made the trip to LAX in advance, braving the pouring rain. Since the airport wasn’t close to home, I felt both guilty and deeply grateful to my sister, who had already spent nearly four hours driving for school drop-offs that day.

Departure Level Counter B33

메일로 방문 날짜와 시간은 미리 커뮤니케이션하고, LAX 공항 출국장 대한항공 체크인 카운터 B33 앞으로 갔어요. 직원분께 신분증을 보여드리고(모바일 신분증 가능) 서류에 서명하니, 파손된 가방 수거 후 새 가방을 주셨습니다.
I communicated the date and time of my visit in advance via email and went to the Korean Air check-in counter B33. After showing my ID (mobile ID was also accepted) and signing the documents, the staff took the damaged suitcase and gave me a new one.

가방은 크기와 스펙이 동일한 캐리어였어요.
새 가방을 받아서 좋긴했지만, 앞으로 여행 다닐 때, 특히 해외에서는 공항 도착 후 가방 체크를 꼭 해야겠다는 생각이 또 들었어요. 당분간은 파손 없이 여행 다닐 수 있기를...🙏
The new suitcase was the same size and specifications as the damaged one. While I was glad to receive a replacement, it reminded me that I should always check my luggage as soon as I arrive at the airport, especially when traveling abroad. I’m hoping my travels will be free of damage from now on.

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